CAPÍTOL V
L’endemà, ell va sortir al carrer, per
agafar l’automòbil i anar-se cap a la feina, i abans, va passar al costat de la
finestra trencada, i va veure el desgavell: semblava una vivenda d’aqueixes que
hi eren a prop de l’indret on hi esclatava una bomba d’algun terrorista.
La Marieta va dir que trucarien un
especialista en reparar finestres. Abans, hi havien trucat la Policia, i havia
vingut l’equival.lent del CSI, la Policia Científica, la qual hi havia examinat
fins i tot el pols de la mateixa finestra o de l’habitació, per trobar-hi
pistes i van interrogar tots els altres habitants de la casa, com la minyona
del matrimoni, que, és clar, no sabia gens ni mica d’allò.
Ell anava una mica mosquejat, semblava que
intuïa que alguna cosa no encaixava amb gaire coherència en aquell
trencaclosques, i anava tot el camí cap a la feina, al cotxe, amb expressió
seriosa, no sabem si amb por que passés alguna cosa imprevista, sobretot en allò
que pogués fer malbé els seus plans de desfer-se de la seva dona. O que tot fes
un tomb estrany, inesperat, i fos ella la qui volgués desfer-se d’ell, és a
dir, ser el caçador el que finalment és caçat, o que era la presa qui volia
trincar el seu botxí.
Però tornem amb la Marieta, que també té
sospites, però no exactament com les del seu marit, i ara, ella s’agafa el
telèfon per xerrar amb algú.
Però la persona a la qual truca no agafa
l’auricular gaire ràpid. Comença ella a posar-se nerviosa.
Sent la segona timbrada. Res. Cap resposta.
Tercera timbrada. El mateix.
Quarta timbrada. Inútil esperar més temps,
pensa ella...
Cinquena timbrada. Ella és cada cop més
neguitosa, sembla que hi és a l’escenari d’una pel.lícula d’horror amb banda
sonora de Jerry Goldsmith. Ja sabeu, violins, pianos, percusió, tot sonant
d’una manera diferent, com si els músics hagueren begut massa i miren d’afinar
els seus instruments, enmig d’una tasca ben improbable.
O la música claustrofòbica d’”El planeta dels simis”, del mateix
autor.
Sisena timbrada. Tot com abans.
I finalment, passa el que ella tenia por que
passés: l’altra persona no hi és a casa seva, i després de la sisena timbrada,
patapam, surt el contestador automàtic.
Quina cosa farà ella, en els següents
moments? Deixar un missatge, amb allò tant d’impersonal que és parlar-ne amb
una cinta magnetofònica, i oblidar-se de tot allò que hi representa parlar amb
una altra persona i dir-li de coses boniques? O esperar a un altre moment?
Finalment, es va decidir i va deixar un
missatge. Breu, impersonal, sense esma, amb tota la desesperació amagada de no
poder xerrar amb la persona estimada, amb la fredor de l’ocasió i amb retret en
la veu.
--Hola, estimada, amor meu, soc la Marieta.
Em sap greu que no siguis ara a casa teva. Saps que m’odio els contestadors
automàtics, son freds, no conserven gens ni mica de la passió que sí sentim
quan xerrem... Bé, ja sé que m’estic posant melodramàtica, només son poques
hores sense veure’ns, però... però anit va passar una cosa estranya a casa
meva... Te l’explicaré quan siguis a casa. Adéu, un petó.
I va penjar el telèfon. Amb expressió
evident d’impaciència, de gairebé pregar a Déu que l’altra hi arribés ben aviat
a casa seva, despengés l’auricular en veure-hi el pilotet vermell que avisa
quan hi ha una trucada al contestador, i sentís la seva veu, la seva estimada
veu, i la truqués de cop i volta.
Ara, tot seguit canviem d’escenari i tornem
amb ell.
Se’n recordava de quan la va conèixer, a la
que ara és la seva dona. Feia temps que ell s’hi deixava caure en festes de
societat, gràcies a saber adular els amos de l’empresa on hi treballava
aleshores, de manera subtil, això sí, i va saber ben aviat guanyar-se l’estima
d’aquell amo.
Així que fem un pas enrere, en el temps. Hi
som a una gran festa, la típica festa de societat barcelonina, res a veure amb
les festes de Madrid, per exemple. Les festes de societat catalanes son una
mica més semblants a les franceses.
Ell hi era amb un amic, comentant coses,
només comentaris buits i poca-soltes:
--Que saps que n’hi ha de ties molt bones
arreu del món? –deia l’amic, amb aires de donar-se gràcies a si mateix per
haver-se conegut i qui s’hi creu l’únic home del món adient per fer feliç a
qualsevol dona.
--Ep...? Sí, sí, és cert... –va contestar el
nostre protagonista, que tot i que la conversa acabava tot just de començar, ja
era tip de sentir bestieses semblants.
--I que a mi m’agradaria més anar-me cap
algunes d’aquelles illes del Pacífic... M’han dit que les noies de les Illes
Marqueses, ja saps, les dels quadres de Gauguin o de la cançó de Brel, son com
a deesses.
--Ah, què bé... –va respondre ell, amb
indiferència, tot veient que l’amic gairebé es feia, diguem-ne, una masturbació
mental, en teletransportar-se a les Illes en qüestió, a l’altra banda del món,
com si anés amb el sistema de teletransport de “Star Trek” o la “Màquina del
Canvi” del Professor Bacteri, i tot seguit hi era al costat d’una
d’aquelles noies indígenes del Pacífic, o coneixent l’amic, una era poc per
ell, millor dues, tres, quatre...
Va mirar cap a l’esquerra, fent-se uns taps
per les orelles imaginaris que l’aïllaven de l’amic pesat, i se’n fixava en una
noia que hi era a l’altre costat de la gran sala.
Ell se la va mirar amb els seus ulls
penetrants. Ella, en un principi, no es va adonar, hi era xerrant amb una
amiga, totes dues amb maquillatge recargolat, però no pas barroc, no ens
imaginem gens ni mica una estanquera de Fellini, més aviat una bellesa preciosa
i seductora, així era aleshores, i continua sent ara, la dona de la qual es va
enamorar en José Carlos.
I ell va sentir una mena de música que
ambientava el seu enamorament. Però, coneixent la naturalesa mesquina d’ell, no
va ser gens ni mica una música romàntica, sinó la famosa música de l’assassinat
a la dutxa de “Psicosi” d’Alfred
Hitchcock. I ell hi pensava en aquella música amb impassibilitat i alhora un
somriure d’enamorat al rostre. Així de “bizarre”
era l’home.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada