I ara, dos dies després
d’haver assassinat a sang freda aquella noia, ella rep la notícia llegint els
diaris, que només la tractaven com una notícia petita, és clar, la típica
notícia de la crònica negra diària de la ciutat. Però com ningú no coneixia
l’existència de l’amistat entre totes dues, que va ser discreta fins dir ja
n’hi ha prou, no podria ningú relacionar-les l’una amb l’altra. A més a més,
només deien que semblava que tot hi havia sigut un robatori i alhora una
violació, que les feministes ponien la mort de la pobra noia com un exemple més
de la violència de gènere.
Però no
ens oblidem del seu marit, el qual la guanya en maldat, potser perquè la seva
maldat és per motius econòmics, no pas per motius sentimentals inconfessables.
Ella
sent a ell rient-se de manera esbojarrada, absurda, típica d’un guillat.
--Ha,
ha, haaaaaaaa...!
Fins i
tot li sembla tot allò el riure d’un pagès de poble que hi creu que el filòsof
Aristòtil era el porter de la sel.lecció grega de futbol.
--Ha,
ha, haaaaaaaa...! –ell tornà a riure-se’n de la mateixa manera.
--Què
passa, estimat? –va preguntar ella.
--Res,
reina. Vaig llegir abans un acudit molt bo que hi havia llegit al diari, era
molt bo, i encara me’n fa gràcia –va dir ell.
Observem
que això que explica ell no és pas cert. Era una nova idea per mirar d’eliminar
la seva dona, que li havia semblat finalment tant d’absurda que feia gràcia per
si mateixa.
Podríem
aleshores descriure-la, però millor passem a una altra escena, més interessant
per al nostre relat i el seu toc de suspens a la Hitchcock.
Hi ha un
personatge, del qual no n’hi havíem parlar fins ara: el pare de la Marieta, el
sogre del José Carlos.
Ell hi
amaga un secret, compartit amb la mateixa Marieta.
--Papà,
què penses fer, amb la Mamà? –un dia ella li va fer directament aquesta
pregunta.
--Què?
--Dic
que quina cosa penses fer, amb la Mamà –ella va tornar a fer la mateixa
pregunta, amb impassibilitat absoluta.
--Fer-ne
el què? Fer una passejada amb ella?
--No,
matar-la. Matar-la i així poder tu trobar una altra, amb la qual podràs
presumir davant els teus amics, cosa que no pots fer amb l’avorrida de la Mamà.
Ara sí
que l’home no trobava gens divertit aquella estranya conversa amb la seva
estimada filla. Va arrufar el nas.
--No em
facis d’aquestes bromes estúpides! –va dir lacònicament, volent tallar
directament aquell començament de bogeria, o una cosa semblant.
Va
passar un dia sencer, i el pare va tornar a pensar en allò que li havia dit la
seva filla. No va poder evitar, alhora, veure passar la seva dona i aleshores
recordar allò, paraula per paraula, que hi havia sortit dels llavis de la
Marieta.
--“Matar-la. Matar-la i així poder tu trobar
una altra, amb la qual podràs presumir davant els teus amics, cosa que no pots
fer amb l’avorrida de la Mamà. Si no ho fas, no podràs presumir davant ells,
mostrar-te com l’ésser superior i que ells es puguin sentir inferiors...”
No
l’havia sentit com un ressò molt profund, d’església, sinó normal.
I va
reflexionar sovint d’això... no era gens ni mica una bajanada de sa filla, sinó
una cosa que sovint tenia dins el cap: la seva dona ja no era pas útil, per ell.
Així que
va aprofitar un dia, que feia una passejada pels carrers de Barcelona després
de sortir de la feina, que va conèixer una dona molt més guapa, molt més
interessant i amb més conversa que no pas l’avorrida de la seva dona. I com
s’imaginaran, va començar una relació d’amagatotis, es va sentir rejovenir de
cop i volta. No sabia si donar-li les gràcies a la seva filla per aqueixos
consells esbojarrats, o fer-la directament un monument.
Però no
va matar la seva dona, va decidir fer la doble vida, i això sense que la dona
sospités gens ni mica. El cansament del marit alguns dies, pensava ella que era
cosa de l’esgotadora feina de cada dia.
I com la
dona s’avorria de tant en tant perquè el marit hi arribava sense forces per fer
l’amor amb ella, es consolava amb un estil “personal”, segons pensava ella. I
“personal”, no podia ser una altra cosa que... l’onanisme, tot i que la paraula
aquesta no té gens de romanticisme ni tampoc de poesia. Diríem, aleshores, que
era una mena d’amor “a la carta”, o “a la meva manera”. Fins i tot, amb la
pràctica, perfeccionava això ella, i li trobava molt més plaer que no pas amb
el marit...
A més a
més, la dona va començar a xerrar tota sola, quan no hi era ningú, és clar, i
va descobrir que era amb ella mateixa qui s’entenia millor, amb els temes que a
ella, dona culta i encara atractiva, li agradaven. Podia fer debats amb ella
mateixa i trobar-ne la resposta adient sense tenir por de trobar un
interlocutor o un públic al qual les teves opinions o gustos l’avorreixen
mortalment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada